woensdag 21 oktober 2015

Mix and match!

Ik zat al langer met het idee te spelen om eens wat patronen van Compagnie M (zoals wel duidelijk is, toch wel één van mijn favoriete patroonontwerpsters) door mekaar te mixen en wat dingen uit te proberen. De wedstrijd die deze maand loopt bij Compagnie M gaf mij dus de gelegenheid om dit nu ook te doen. Ik heb nog heel veel ideeën, maar niet genoeg tijd om ze allemaal (op tijd) te realiseren, dus het is deze combinatie van de Louisa en de Ileana dresses geworden.


Ik gebruikte het patroon van het Louisa-kleedje, dat ik in het verleden al twee keer maakte, maar dan deze keer zonder de zak. Mijn meisje is nogal een smalleke, en een A-lijntje flatteert haar wel.

Het stofje is een paneeltje van Michael Miller dat ik al een hele tijd had, ik was aan het wachten op de juiste inspiratie om er iets moois mee te maken. Het mocht geen te ingewikkeld kleedje worden, want met plooien of fronsen zou ik de print teniet doen, dus een A-lijntje was wat ik zocht. Bij deze dus een ideale match!



Als kraagje gebruikte ik dezelfde strikkraag die ik eerder al gebruikte in mijn versie van de Ileana-dress (die vind je hier). Maar om toch even dat ietsje anders te doen, plaatste ik het strikje centraal, in plaats van op de zijkant. 


De combinatie met oranje broekkousen is ideaal :-) (alleen moet ik blijkbaar eens een maatje groter voorzien, want die die nog in Asa's kast lagen waren wat te klein geworden).

Ik probeerde overigens voor het eerst om de print te laten doorlopen op de rug. Daarvoor ging ik speciaal nog even langs het stoffenspektakel, want ik had net niet meer het goeie stukje stof. Dus ik ging, gewapend met een half rugpand, op zoek naar hetzelfde stofje, en vond het gelukkig.

Al zeg ik het zelf, het is misschien niet helemaal perfect, maar ik vind het toch geslaagd.



3 opmerkingen:

  1. Amai, doorlopende print! Super gedaan! Ik weet zelfs niet hoe ik daar moet aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, doorlopende print! Super gedaan! Ik weet zelfs niet hoe ik daar moet aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee of ik het 'volgens de boekjes' heb gedaan hoor, ik heb vooral op de stof gekeken dat de print overeen kwam vooraleer ik het tweede stuk knipte en dan de lijn waarop ik moest stikken er aan beide kanten goed in gestreken, en eigenlijk ging dat zo wel vlot, tis wel wat prutsen, maar tis goed gekomen ;) met deze print vond ik echt dat ik het moest proberen, zou anders echt niet mooi geweest zijn denk ik

      Verwijderen