dinsdag 27 oktober 2015

Billie, nu al een klassieker

Toen het nieuwste patroontje van Zonen 09 zou uitkomen, werd meteen duidelijk dat dit een klassieker zou worden voor in de kleerkast van elk kind, want zeg nu zelf, iedereen heeft toch wel een simpel t-shirt in zijn kast liggen? Sowieso een voltreffer dus! En dat is Billie, want hij komt dan ook nog eens met een eindeloze reeks opties om mee te varieren, waardoor geen 2 Billie's dezelfde zijn. Helemaal te gek dus!



Ik begon met 1 Billie te naaien als pasmodel, want mijn zoontje heeft niet echt typische maten. Ik maakte maat 98 voor hem (hij is bijna 2). Blijkt dat die nèt goed valt, maar een volgende zal ik misschien toch een maatje groter maken, kwestie dat hij er ook niet meteen uitgegroeid is.



Ik ga de foto's voor zich laten spreken, want veel valt er niet meer bij te zeggen denk ik, een simpel patroon dat thuishoort in elke kinderkledingkast, maar je maakt het zelf zo simpel of ingewikkeld als je wil. Ik koos voor de optie met de raglanmouwen en gebruikte twee verschillende stoffen om wat contrast te brengen tussen het lijfje en de mouwen. Voor het lijfje gebruikte ik een stofje van Lillestof, gecombineerd met een effen donkergroene tricot. Afgewerkt met oranje boordstof aan de hals.









Hier gaan zeker nog Billie's volgen, een ideaal patroontje voor een avondje bandwerk, en je kan er zowel in de winter als in de zomer mee aan de slag.

2 opmerkingen:

  1. Hey, ik heb je genomineerd voor een Liebster Award. Meer info op mijn blog http://lilaroosje.blogspot.be/2015/11/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen