zondag 23 augustus 2015

Weekendje Frankrijk

Deze keer geen berichtje specifiek over een recent genaaid kledingstuk. Maar effe een terugblik op het weekend mag ook denk ik. 

Aangezien ik op Moederdag in mei moest werken vond vriendlief het een goed idee om in plaats daarvan te trakteren op een weekendje weg met het gezin, dus daar kreeg ik toen een voucher van, en dit weekend was het zo ver. We hadden een hotelletje in een kasteel in Cocove, Noord-Frankrijk. Beetje genieten van wat family-time en zo. In de bagage stak ik toch wat dingetjes die ik de laatste paar maanden zelf gemaakt heb, want niks zo leuk als je kindjes zien rondhuppelen in zelf gemaakte spulletjes. En veel daarvan is nog niet op deze blog verschenen aangezien het van voor mijn blog-tijd dateert. Bij deze dus enkele sfeerbeeldjes daarvan in een leuk decor :-)



T-shirtje uit Ottobre dat ik een paar weken geleden maakte, het stofje is van Znok en komt uit de uitverkoop van webshop Daidieka.





Hanami-dress van StraightGrain, wordt veel gedragen hier dit kleedje :-) dochter is fan, en het is nog meer dan groot genoeg, dus nog ideaal ook voor de herfst! Stofje is van Art Gallery, maar geen idee meer waar ik het kocht, in elk geval op 1 van de stoffenstandjes tijdens ons naaicafé dat sinds een jaartje toch een vaste plaats krijgt in mijn agenda op enkele woensdagavonden per maand :-)





 Beide kindjes kregen ook een omkeerbaar zonnehoedje, ideaal als restjesverwerking :-)


 Zo heel af en toe maak ik ook eens iets voor mezelf :-) Meestal kom ik daar niet toe omdat ik veel te veel plannen heb voor de kindjes, maar enkele maanden geleden maakte ik toch eens een rokje. Patroon is de Lotta-rok van Compagnie M, zit zalig! Ondertussen is er ook een Nina-rok in de maak, 1 van de nieuwere patroontjes. Ook deze stof is van Art Gallery en ook deze komt van op het naaicafé, een winnend lootje bij deze webshop.




Ook hier weer t-shirtje uit Ottobre, zelfde patroontje dan in de eerste foto's. Dit t-shirtje knipte ik eigenlijk vorig jaar al, maar was zo'n projectje dat om 1 of andere reden onder in mijn naaikoffer terecht gekomen was en dat ik dan recent, samen met het andere t-shirtje heb afgewerkt. Zo was zoonlief plots 2 t-shirtjes rijker :-)





En deze, tja, die zagen jullie hier al verschijnen, maar ik kan het niet laten hem hier ook nog even te plaatsen, Asa haar Jaanu-kleedje, patroontje van StraightGrain alweer, ééntje dat hier zeker nog van onder het naaimachien zal rollen!





Dit kleedje naaide ik al enkele maanden geleden, ter gelegenheid van de derde verjaardag van mijn kapoen. Maar doet dus ook perfect dienst als zomerkleedje :-) Patroontje is uit Stof Voor Durf Het Zelvers 2 en stof is uit de vorige collectie van Soft Cactus (het valt mij nu trouwens op dat er zo goed als in elk blogbericht tot nu toe al over dit stofmerk sprake was ... hm, zou ik fan zijn? Laat ons zeggen dat er nog in de stofvoorraad zit :-p )










Oh ja, ik heb trouwens ook de titel van de blog veranderd, ik was op zoek naar iets origineels, weet nog steeds niet of ik hier helemaal van overtuigd ben, maar het lijkt mij toch al beter, kort en krachtig :-) Suggesties altijd welkom :-p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten