woensdag 26 augustus 2015

Babycadeau'tjes maken is altijd leuk!

In de omgeving staat er stilaan een babyboom voor de deur, en met al die baby'tjes die eraan kolen begon ik natuurlijk na te denken wat ik zo allemaal in mekaar kon steken om cadeau te doen bij het babybezoek.

Vandaag stond het eerste in de reeks op het programma, we gingen op bezoek bij kleine Nolan. Ik maakte een slaapzakken, lekker warm met fiberfill, voor de aankomende winter. Ik gebruikte het patroontje van de Ava-slaapzak, van Straight Grain dat een tijdje geleden in La Maison Victor verscheen. Gezien de print van de stof heb ik gekozen om in plaats van plooitjes te naaien bovenaan, er 3x paspel boven mekaar in te steken.
De stof komt ook hier weer van de uitverkoop bij webshop Daaidieka, de gele voeringstof komt van op het stoffencircus in Wieze, vorig jaar.



Aangezien ik het geslacht van de baby in kwestie niet wist maakte ik iets universeels :-) Toch had ik een raar voorgevoel dat het een meisje zou zijn, en ik besliste in elk geval iets te maken daarvoor, was het verkeerd, tja, dan zou het nadien nog wel eens van pas komen bij één van de komende baby'tjes waar ik nog iets voor ga maken, het zou toch al moeten lukken dat het allemaal jongens zijn zeker? Ik maakte 2 Jannekes, patroontje van Sisko by Mieke. Maar die ga ik nu niet laten zien hier, want, jawel hoor, mijn vermoeden was fout en het was deze keer een jongen ... nu enkel en alleen met die slaapzak afkomen vond ik wat magertjes, dus heb ik snel snel toch nog een kruippakje in mekaar geflanst met een tricot'tje uit de voorraad. De jurkjes hou ik dus nog even voor een ander keertje :-)


Deze stof kocht ik vorig jaar op het stoffenspektakel. Patroontje is het gratis patroon van de jumpsuit van Kiind. 




2 opmerkingen: